Õpikeskkonnad – grupitöö ülevaade

Annan siin blogipostituses ülevaate grupitööst. Grupitöö aluseks õppejõu suunised ja loeng: 4. 1:1 arvutikasutus ja õpikeskkondade arengusuunad

Meie grupitöö teemaks on digitaalne meelelahutuslik õpimäng HappyCat, mille fookuseks on kass ja tema vajaduste arukas rahuldamine. Siin siis blogipostitus ka õpikeskkonna paberprototüübi tegemise protsessist, meeskonnaliikmete rollidest ja saadud tulemustest. 

HappyCat

Probleemi kirjeldus: toakassid kannatavad igapäevaselt. Nende elutingimused siseruumides on täiesti erinevad loomupärastest. Üle 50% on ülekaalulised, kõik nad on varjatud stressis. Kassiomanikud on 100% vastutavad kassi õnne ja tervise eest! Happycat aitab mängijal mõista kasside vajadusi ja õppida kassi eest õigesti hoolitsema

Sihtgrupi analüüs (persoonad): meie esmaseks sihtrühmaks on algklasside lapsed (1.-4. klass) ja nendega seotud täiskasvanud. Persoonad ja HappyCat mängu loomise põhjuse ja struktuuri kirjeldasime ära slaidiesitlusena, mida näeb siit: happy-cat-tutvustus-ja-sihtgrupp

Vahendite võrdlus ja valik:

õpikeskkonna funktsionaalsuse teostamiseks tegime erinevate tarkvararakenduste võrdluse ja valiku vastavalt võrdluse tulemustele.

Mänuplatvormi valikuteks olid peamised platformid – Android, IOS või Windows. Esmaseks valikuks sai Android põhjusega, et sellele on arendusvahendid vabalt kättesaadavad ja me kasutame ka ise Androide. Edaspidi on plaanis teha mäng ka teistele platformidele. Lisatud 2016 aasta kasutatavuse statistika:

Statistika

Allikas: http://www.idc.com/prodserv/smartphone-os-market-share.jsp

Koduleht on tehtud WordPress.com vabavaralise veebisaidi valmistamise tarkvara platformil, kuna WordPress on hetkel suurim  ja mugavaim. Joomla on tänaseks oma keerukate arenduste – kõigile kõik – tulemusena tagaplaanile jäänud. WordPressi kasutame ka TLÜ õppetööga seotud blogimisel, seega ei tea sellega nullist tutvuma hakkama vaid meil on olemas eelnev kogemus.

Õpikeskkonna skeem. Õpikeskkonnaks on meil omavahel integreeritud kodulehekülg HappyCat, mis sisaldab kassi eest hoolitsemiseks igakülgset harivat infot, seda toetav digitaalne õpimäng ja marketingikanaline töötav Facebooki lehekülg.

Kodulehel on arendavad artiklid, mis aitavad mängijatel mõista, miks üks või teine valik, mille nad mängides kassi vajaduste rahuldamiseks teevad, on õige, neutraalne või hea. Vastuste lehelkülg on siin: HappyCat answers.

Lisaks saab kodulehelt info HappyCat mängu kohta – mis mänguga on tegemist, kellele ja milleks see mõeldud on.

Kodulehe sisu tootmisel soovime kasutada erinevaid õpikeskkondasid teabe edastamiseks võimalikult toredal, lõbusal ja interaktiivsel moel. Näiteks kasutame õpikeskkonda kahoot. Osa sisu toodame 2017 kevadel magistriõppe raames.

happycat-opikeskkonna-skeem

Facebook – HappyCat FB leht + olemasolevad temaatilised FB lehed. Miks? Populaarne sotsiaalmeedia kanal

Youtube – HappyCat FB kanal + olemasolevatele temaatilistele videodele viitamine. Miks? Populaarne, lihtsalt ligipääsetav, turvaline, aktiivselt kasutatav, võimalus luua oma kanal ja teha ristturundust

Erinevad veebilehed – olemasolevatele infoallikatele viitamine. Miks? Olemas massiliselt temaatilisi kodulehti + võimalik müüa reklaami, teha ristturundust

Kahoot – temaatilised viktoriinid, testid mängulisel moel. Miks? Vabavara, lihtne ja atraktiivne, laialt sihtgrupi hulgas kasutatav

HappyCat digitaalne õpimäng – tekitab huvi teema vastu, atraktiivne ja suunab mängijaid kodulehele. Koduleht omakorda suunab mängima, FB-sse ja teistesse kanalitesse.

Plaanis on liita veebipood ja maksevõimalused, et brandi tooteid müüma hakata. Hetkel ei ole veel teinud saadaolevate keskkondade analüüsi ega otsustanud, millised valikud teha. Mäng on tasuta.

Õpikeskkonna prototüübi tegemise protsessi kirjeldus: õpikeskkonna paberprototüübi tegemisel valisime selle osa, mis on tänaseks kõige enam läbi mõeldud – digitaalse õpimängu HappyCat. Esmalt vaatasime õppejõu poolt viidatud kaasõppijate tööd ja vastavat meie poolt väljatöötud HappyCat mängu struktuurile, tegime paberprototüübi. Siin siis blogipostitus selle õpikeskkonna paberprototüübi tegemise protsessist, meeskonnaliikmete rollidest ja saadud tulemustest.

Meeskonnatöö rollid:

  • eestvedaja – Katrin
  • tehniline ekspert – Anne
  • õpidisainerid – Anne, Katrin, Erki
  • kujundaja – Erki, Katrin, Anne
  • Kunstnik – Erki
  • analüütik – Anne
  • dokumenteerija – Katrin

Esmalt vaatasime üle HappyCat mängu struktuuri, mis meil Exceli tabelis erinevate levelite kaupa on kirjeldatud ja proovisime paberil pastakaga skemaatiliselt visandada mängu ekraanil toimuvat.

happycat-teamwork

Põhimõtteliselt on lihtsustatud kujul tegemist järgmise protsessiga: suures plaanis on ekraanil kass ehk siis Hr või Pr HC. Kassil on vajadus, mida ta teatud viisil väljendab => seejärel ilmuvad ekraanile valikud – söök, jook, mängimine, kallistamine, õues jalutamine, liivakasti kasutamine või puhkamine => mängija teeb valiku, näiteks õue minek => kass reageerib valikule – kui see oli õige, siis on kass õnneliku näoga, kui neutraalne, siis on kass neutraalse näoga ja kui valik oli vale, siis kurva näoga. Kui on mängija valis kas neutraalse või vale valiku, siis ilmuvad ekraanile uuesti nupud valikutega => mängija teeb valiku => kass reageerib. Kui valik on taas kord vale, siis kass pöörab selja, kui õige, näiteks toit ja kass soovib süüa, siis ilmuvad ekraani alla 3 valikut – kuivtoit, purgitoit ja toortoit, millest tuleb taas kord valida õige. Mängus on kolm taset, mis lähevad mängu arenedes keerulisemaks. Iga taseme läbimisel saab mängija preemia.

happycat-teamwork-1Lõikasime paberist välja telefoni kuju, siis kassid erinevates poosides ja nupud, millega visuaalselt mängima ja katsetama hakata.

Algselt olime plaaninud, et mängu olulised nupud kuvatakse ekraanile kassi ronimispuu abil. Tegevuse nupud ronimispuule ja siis kui sealt on mängija teinud valiku, siis ilmuvad ekraani alla kolm alamvalikut.

Katsetamise käigus selgus, et ronimispuu idee, kuigi see tundus algselt suurepärane, siiski ei tööta ja hakkasime katsetama uut mõtet – ronimispuu asendamine lõngakeradega.

paperprotyping_HappyCat
paperprotyping_Happy_Cat

Oluline on nii visuaalse pildi, tehniliste võimaluste kui ka kasutajamugavuse õige kombinatsiooni leidmine.

paperprotyping_HappyCat-hc-paperprotyping_cats

Uued katsetused toimusid juba lõngakeradega. Lisaks vaatasime üle ka logo ja katsetasime, millisel kujul võiks see kõige parem jääda.

hc-paperprotyping_logo

happycat-eats-angrybird

Advertisements

Author: Katrin Aedma

Coach and communication trainer

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s